Valstar Autoschade
SCHADEPROCEDURE.
Uw auto heeft schade. U levert hem bij ons af en kunt hem pas dagen later ophalen. Wat gebeurt er eigenlijk in deze periode?

Schademelding

De receptionist(e) controleert en noteert uw NAW-gegevens, voertuiggegevens, schadegegevens en uw kentekenbewijs wordt uitgelezen of gekopieerd samen met uw groene kaart. Het schadeformulier wordt samen met u ingevuld en opgeslagen in het schadedossier. Daarna melden wij de schade aan uw verzekeringsmaatschappij en regelen wij de expertise en wordt er een afspraak met u gemaakt voor het uitvoeren van de reparatie. In alle gevallen kunt u gebruik maken van verschillende soorten vervangend vervoer. Indien u een acte van cessie tekent nemen wij de hele financiële afhandeling over.

Expertise

Inmiddels zijn alle gegevens van de auto bij ons bekend. Onze schademanager bepaalt de schadeomvang en stemt zijn bevindingen af met de verzekeringsmaatschappij. Digitale foto’s worden verstuurd naar de verzekeringsmaatschappij. De schade wordt vastgelegd en berekend in het Audatex schaderapport wat resulteert in een exact schadebedrag.

Demontage

Bij start van de reparatie wordt uw auto voorzien van stoelhoes, stuurhoes, vloermatten en versnellingspookhoes. De beschadigde en kapotte onderdelen worden gedemonteerd en vervolgens vervangen door uitsluitend originele of in overleg met u groene originele onderdelen. Kapotte delen die zijn vervangen worden volgens milieuwetgeving afgevoerd.

Plaatwerkerij

Hier wordt de carrosserie uitgedeukt, gedeeltelijk vervangen of gericht. Er wordt gewerkt met uiterst geavanceerde apparatuur volgens de laatste stand der techniek. Uiteraard beschikken wij ook over moderne meet- en richtapparatuur, inclusief fabrieksdata en meetgegevens.

Voorbewerking

Op de voorbewerkingsafdeling worden alle nieuwe en herstelde delen strak gemaakt en voorzien van een roestwerende grondlaag, de laatste voorbereidingen voor het spuiten worden op deze afdeling uitgevoerd. De werkplekken zijn voorzien van moderne gefilterde afzuiging om stof zo effectief mogelijk af te voeren.

Spuiterij

In de stofvrije spuitcabine wordt uw auto gespoten. De originele kleur wordt door de autospuiter gemaakt. In de spuitcabine kunnen zowel uw auto als de losse carrosseriedelen tegelijk gespoten worden. In de  spuitcabine wordt de lak op de ideale temperatuur en tijd gedroogd. Schadelijke invloeden van buitenaf kunnen de gloednieuwe laklaag niet aantasten. Er wordt bij het spuiten gebruik gemaakt van milieuvriendelijke watergedragen lakken. Door een constante ondersteuning van de lakfabrikant en kleurinfo van de autofabrikanten zijn wij in staat om altijd de originele kleur op uw auto te spuiten.

Afdeling montage

Na het spuitwerk wordt de auto weer opgebouwd. Onderdelen worden gemonteerd volgens fabrieksvoorschriften. Door de samenwerking met de merkdealers en bijbehorende merkerkenning zijn wij altijd op de hoogte van de nieuwste reparatietechnieken van alle merken auto’s. Er worden dan ook uitsluitend ORIGINELE onderdelen gebruikt om uw auto te repareren. Na de strenge eindcontrole heeft u vier jaar garantie op de reparatie en nemen wij de fabrieksgarantie op het herstelde deel over.

Uitlijnen en airco vullen

Wanneer de auto gerepareerd is wordt als laatste, indien nodig, de airco gevuld. Dit is alleen nodig wanneer de airco door de aanrijding beschadigd was of wanneer de condensor voor reparatie van de auto verwijderd moest worden. Vervolgens wordt de auto uitgelijnd zodat de wielstanden weer goed staan conform fabrieksvoorwaarden.

Wassen

Voor en na iedere reparatie wordt uw auto gewassen, het interieur gereinigd en de wordt de auto grondig gecontroleerd zodat uw auto klaar staat voor aflevering. Ook controleren wij uw verlichting, bandenspanning, wordt de airconditioning gevuld en de auto uitgelijnd.
Dankzij professionele reinigingsmiddelen ziet uw auto er weer als nieuw uit. Deze extra service is gratis.

Aflevering

De receptioniste of de schademanager neemt contact met u op en spreekt met u af dat u de auto kunt ophalen. Bij het ophalen levert u de leenauto afgetankt in. Indien de auto niet is afgetankt zal een van onze medewerkers dit moeten doen. De kosten hiervoor + de brandstof worden aan u gefactureerd.

Vooraf heeft de receptioniste of schademanager aan u kenbaar gemaakt, dat u eventueel het eigen risico bij aflevering contant dient te voldoen. Bovendien, wanneer u een eigen bedrijf heeft en het BTW bedrag niet is meeverzekerd, dient u ook het BTW-bedrag contant te voldoen.

Na bovenstaande ontvangt u een BOVAG-garantiebewijs (4 jaar en overname van de originele fabrieksgarantie op het herstelde deel) en een nieuw schadeformulier.